En el marc de l’activitat preventiva, educativa i d’atenció que es desenvolupa a l’Ajuntament de Granollers (SobrePantalles), des de la tasca conjunta plantejada des dels Serveis d’Educació i Salut Pública, s’ha realitzat una recerca sobre l’ús que els adolescents de Granollers fan del mòbil i l’ordinador. Ja s’han presentat les conclusions de l’estudi al llibre “Adolescents, també a la xarxa. Reptes socioeducatius davant la generació 1×1”. Recomanem la seva lectura, amb l’objectiu d’aprofundir en l’anàlisi de la realitat d’aquest ús per part dels adolescents i reflexionar sobre com podem promoure com a professionals un ús crític i responsable de les pantalles.
Resultats de l’estudi
- Una pràctica estesa i generalitzada: molts dispositius, molt temps, molta connexió
- La qüestió de l’edat: més edat, més referents, més diversitat d’usos, …
- Dels espais: l’habitació com a espai de connexió
- La presència a la xarxa implica diferents perfils
- Uns usos essencialment relacionals, amb diferències per gènere
- Sobreutilitzem el terme addicció, ja que estan poc enganxats
- La utilització de l’ordinador a l’aula esdevé factor protector (davant de l’addicció)
- Els problemes de convivència: també a la xarxa
Veure estudi sencer, resultats, reflexions i propostes a SobrePantalles.net
Descarrega’t la infografia de propostes i reflexions de l’estudi
Bernabeu, J. Plaza, I. (2015) Adolescents, també a la xarxa. Reptes socioeducatiu davant la generació 1×1. Ajuntament de Granollers. Granollers.